آرشیدا عشق مامانی و باباهی آرشیدا عشق مامانی و باباهی ، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 9 روز سن داره

☺☻آرشیدا خورشید آریایی☺☻

آرشیدا در معبد چغازنبیل شوش و کاخ آپادانا

1390/11/17 15:03
نویسنده : مامان آرشیدا
4,397 بازدید
اشتراک گذاری

جمعه صبح بعد از خوردن صبخانه راهی گردش شدیم و ...رفتیم شوش دانیال یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان

آرشیدا و بابایش در معبد چغازنبیل

 

جمعه صبح با دایی های مامان راهی گلدش شدیم و اول رفتیم شوش دانیال که یکی از پیامبران و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان موزه و بعد کاخ آپادانا که زمان داریوش دوره هخامنشی ٥٠٠ سال قبل از میلاد بنا شده بود که بابایی گفت به وسیله دشمنان ویران شده و فقط همینش مونده

 

نهار رو کنار رود کرخه خوردند چون من از نخارشون نخودم فگط شیر خودم و بعد در راه برگشت رفتیم معبد چُغازَنبیل  که نیایشگاهی باستانی‌است که در زمان عیلامی‌ها و در حدود ۱۲۵۰ پیش از میلاد ساخته شده‌است. چغازنبیل بخش به‌جامانده از شهر دوراونتش است . «چغازنبیل» که نام باستانی این بنا است، واژه‌ای محلی و مرکب از دو واژه «چُغا» (در زبان لری به معنی «تپه») و زنبیل (به معنی «سبد») است که اشاره‌ای است به مکان معبد که تپه بوده و آن را به زنبیل واژگون تشبیه می‌کردند. این مکان نزد باستان‌شناسان به «دور-اونتَش» معروف است که به معنای «دژِ اونتش»» است.

تکیه آرشیدا بر روی دیوار معبد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان آرشیدا کوچولو
17 بهمن 90 12:40
آفرین دخمل صبورم که اینقدر خوش گردشی فقط مامان اگه کسی رو دیدی نباید اینقدر غریبی کنی جوجوی من
مامان نسترن
17 بهمن 90 13:17
به به چه عکس زیباییقالب جدیدتم مبارک خاله جون
معین(دایی آرشیدا جون)
17 بهمن 90 20:52
دایی جون فدای عکس خوشکلت بشه





مامان الینا
23 بهمن 90 23:38
وای ماشاالله به این نینی کوچولوی ناز عزیزم انشاالله همیشه به گردش وخوش گذرونی
مامان الینا
25 بهمن 90 0:06
خاله جون انشاالله که همیشه شاد باشی درکنار خانواده گلت
مامان مارال
17 اسفند 90 14:30
سلام من مامان مارالم و اهوازی هستم این عکسها منو بیاد زادگاهم انداخت. یادش بخیر چغازنبیل و هم خیلی دوست دارم. شوش دانیالو...ممنون که برام بازافرینی خاطرات کردین. نی نی تون نازه.
مامان پریسا
28 اسفند 90 9:26
سلام گلم. ببینم مگه شما هم خوزستانی هستید؟