آرشیدا عشق مامانی و باباهی آرشیدا عشق مامانی و باباهی ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 21 روز سن داره

☺☻آرشیدا خورشید آریایی☺☻

احوالات آرشیدا بین 11تا 12 ماهگی

1391/7/5 11:18
نویسنده : مامان آرشیدا
4,016 بازدید
اشتراک گذاری

این پست با کارها ی جدید آرشیدا در این ماه آپ میشه

میگند دلبستگی بچه ها به مادر در طول ماه ها اولیه چند نمونه است امـــــــــــــا کسی تا حالا از وابستگی مادر به بچه ش چیزی نگفته حتی وقتی خوابه هم دلم براش تنگ میشه و میرم سریع پاهای کوچولوشو بو میکنم و میبوسم

من عاشق تر از باباهی و باباهی عاشق تر از من و این دلبستگی ها ادامه دارد

 

 پاییز

91.7.1

پاییز همیشه برا من بهترین بود چون عاشق درس و کتاب و مدرسه بودم

این موقع که میشد سر از پا نمیشناختم و لحظه ها رو ثانیه شماری میکردم برای روز اول مدرسه

یادش بخیر

و الان پاییز رو هزاران بار بیشتر دوست دارم چون دارم لحظه ها رو ثانیه شماری میکنم برای تولد تو

قلبای عشق منقلب

من و باباهی داریم تدارکات تزئینات تولدت رو انجام مبینیم . من یه ایده و بابای خوش ذوق یه ایده

امیدواریم بتونیم اون طور که دوست دارم همه چیز پیش بره نفسمعشق من روزت مبارک  

 

تو بهترین هدیه خدا برای ما هستی ، هستی من

 

 

 

مامان باورم نمیشه

خدایـــــــــــــــا ما چه کار خوبی انجام دادیم که این فرشته پاک و معصوم و دوست داشتنی رو به ما دادی یعنی واقعا من لایق این همه لطفت هستم

میگند دلبستگی بچه ها به مادر در طول ماه ها اولیه چند نمونه است امـــــــــــــا کسی تا حالا از وابستگی مادر به بچه ش چیزی نگفته حتی وقتی خوابه هم دلم براش تنگ میشه و میرم سریع پاهای کوچولوشو بو میکنم و میبوسم

من عاشق تر از باباهی و باباهی عاشق تر از من و این دلبستگی ها ادامه دارد

 

بهت افتخار میکنم دخترم

دخملی حدود 3 ماهه که دیگه توی صندلی ماشینش عقب ماشین میشینه

بین ساعت 9:30 تا 9:00 شب میخوابه و یکسره تا 5:00 صبح میخوابه شیر میخوره و باز تا 8:30 ویا 8:00 بیدار میشه.

کلماتی که آرشیدا توی این ماه میگه

اد با (کسره الف و دال) = بده  

مه مه = هر نوع خوردنی دوست داشتنی

مه مه = مامان

به به = بابا

ته = سه هر موقع یک و دو سه برای شروع کاری بهش گفته میشه

ا(با کسره الف)= یک

دد (با فتحه هر دو دال )= با آغوش باز برای رفتن به بیرون

اهــــــــــــــــــــــــــه (با کسره الف) = با قاطعیت و محکم برای ادای اعتراض و مخالفت

آه = آب

و ...

91.6.10 اولین لقمه نون و املت کوچولو به اندازه یه ناخن کوچولو صبحانه روز جمعه به آرشیدا داده شد.

90.6.13 اولین سالگرد وبلاگ دختر عزیزم روزی که مامان تصمیم گرفت خاطرات عشقش رو یاداشت کنه و ممنون از نی نی وبلاگ

91.6.13 اولین بلند شدن آرشیدا روی دو تا پای کوچولوش با کمک گرفتن از پایه تردمیل بود. 

91.6.14 دومین دندون آرشیدا جوانه زد.

 91.6.14 اولین ورود آرشیدا به آشپزخانه با گذر از روی پشتی های جلوی اپن 

91.6.17 سالگرد عروسی مامانی و بابایی

 بازی سه کاسه و یک گوی

بازی سه کاسه و یک توپ حالت پیشرفته تر گل یا پوچ که مفهوم پایداری شی رو یاد میده

که سه ظرف هست که توپ زیر یکی از اونا قرار میگیره و نی نی باید تشخیص بده توپ زیر کدومه

این بازی شور و هیجان زیادی داره

آرشیدای ناز من و بازی  آرشیدای نازنازی و بازی

ارشیدا در حال بازی ارشیدا و بازی

91.6.15

الهی مامان به فدای اون دست های کوچولوی نازنینت بشه آرامش من

وقتی که دست های کوچولو تو به طرف ظرفی که خالیه میبری و توپ کوچولوتو پیدا نمیکنی تو چشم های من یه نگاه میندازی و آه با سکون ه میکنی یعنی که توپم نیست و بعد با پیدا کردن توپت خنده ای زیبا روی لب کوچولوت پدیدار میشه که انگار بزرگترین کشف عالم رو کردی و من با تشویقم دوباره و دوباره آهسته و آهسته این امید رو توی دل کوچولوی تو میکارم که تو بهترینی فرشته ناز من و وقتی اون ظرف رو روی سرت میگذارم و تو تمام تلاشت رو برای یک ثانیه بیشتر برای بودن روی سرت و تکان نخوردنت و حفظ تعادلت و اون ذوق و شوری که امیدهای منو رنگ میده و زندگی منو هر روز شیرین و شیرین تر میکنه

عــــــــــــــــــاشقتم

 

اسباب بازی چند طبقه ای

کمک کردن به رشد مغز یک کودک ، به مفهوم غرق کردن او در محیط هایی است که از نظر احساسی و عقلانی غنی و محرک هستند.

اسباب بازی های چند طبقه،

امکانات زیادی برای بازی تکاملی دارند.

همه اسباب بازی ها، زمینه های فراوانی برای خلاقیت دارند. باید به کودک راه های مختلف بازی با اسباب بازی ها یاد داد.

آرشیدا و بازی آرشیدا و بازی

آرشیدا و بازی آرشیدا و بازی

91.6.18

چیدن قطعات از بزرگ به کوچیک، قرار دادن آنها روی هم، پرتاب کردن حلقه ها، قرار دادن حلقه ها توی انگشت کوچیکت ، چرخاندن حلقه هاو لمس کردن آنها، دمیدن در قسمت سر که فوت کردن رو باهاش یاد گرفتی . قسمت بعدی که کلی توپ بازی و قسمت بعد که صدای جق جق و قسمت سبز که برات قرش میدم رو زمین و میچرخه و دست دستی میکنی و قسمت آخری که آیینه ست و با دیدن خودت داخلش دالی بازی میکنی .

برگرفته از کتاب 140 بازی فکری با بچه ها

 

 

بازی یک لکه نور در تاریکی با آرشیدا

چیزهای جدید و جالب کودکان رو هیجان زده میکنه. مخصوصا اگر اولین باری باشه که اون رو میبینند. توی این بازی هدف جلب انگیزه ی آرشیدا به لکه ی نور در تاریکیه.

وسایل مورد نیاز چراغ قوه

من اتاق رو برای آرشیدا تاریک کردم و نور چراغ قوه رو بر روی چیزهایی که آشنا بودند تابوندم و اسم اونها رو برای دخملی میگفتم . تلویزیون- مبل- لب تاب- قاب عکس- عروسک- توپ و ....

آنچه یاد گرفته شد

نور انداختن بر روی اشیاء باعث تمرکز بر روی آنها میشود. بررسی اتاق برای یافتن اشیاء متفاوت ، این آگاهی که به صورت گسترده افزایش یافت . این بازی همچنین دانش کودک را در این زمینه که وسایلی وجود دارند ولی نمیتوان در تاریکی انها را دید، افزایش میدهد. مثلا او در میابد که با وجود انکه صندلی را نمیتونه در تاریکی ببینه ولی اون وجود داره و دنبال کردن نور با چشم ، به رشد سیستم بینایی کودک کمک میکنه.

آرشیدا خیلی از این بازی استقبال کرد و واقعا از اون لذت برد. ای من به فدای چشم های گرد خوشکلت که توی تاریکی درشت تر میشوند وروجک بلای مامان

برگرفته از کتاب ١٠١ بازی برای افزایش توجه

 

 

دسر خوردن آرشیدایی و فرو کردن انگشت در سوراخ دسر

آرشیدا انگشت های کوچولو و تپلی داره که در فرایند رشد مهارت آن افزایش پیدا میکنه در صورتی که همین که بتونه چیزی رو از روی زمین برداره و در مراحل بعد با صفحه کلید کامپیوتر تایپ کنه که دخملی این کار رو دو سه ماه پیش به راحتی انجام میداد. اولین قدم در رشد انگشتان جدا کردن انگشت اشاره از بقیه انگشت ها هست .

من یک بستنی (ماست،دنت و یا هر دسرس ) با روکش آلومینیم آماده و روی اون رو یه سوراخ کوچولو یه کم بزرگتر از دور انگشت آرشیدا قرار دادم و با یک بار انجام دادن برای آرشیدا که خودش یاد گرفت چطور با انگشت کوچولوی اشاره ش اون رو بخوره

آرشیدا و خوردن بستنی آرشیدا و خوردن بستنی

91.6.22

این کار میتونه یک قدم در یادگیری کنترل عضلات انگشتان باشه. و یک مهارت در تمرکز بر روی چیزهای تازه و جالب

الهــــــــــــــــــــــــی مامان قبون اون انگشت تپلی نازت بره که یکی میگذاشتی دهن کوچولوی خودت یکی هم میخواستی بگذاری دهن من دست و دل بازم . بوسه من روی انگشت تو از هر بستنی خوشمزه تره نفس من

مامانی داره توی این هفته با آرشیدا تمرین بفرمایید و ممنون رو کار میکنه .

بر گرفته از کتاب ١٠١ بازی برای افزایش توجه

 

بازی با قابلمه ها

این بازی هر چند وقت یک بار برای آرشیدا تکرار میشه و هر سری آرشیدا بهتر از قبل صداهای زیر و بم رو کشف میکنه. من قابلمه های مختلف و ملاقه های متفاوت را به کار برده و از اونها به عنوان زیلفون یا طبل استفاده کرده و یک سمفونی آرشیدایی با شکوه توی خونه به راه انداختیم.

آرشیدا از ایجاد سر و صدا فوق العاده لذت میبره

آرشیدا در حال نواختن آرشیدا در حال نواختن

91.6.24

هدف: ارضا شدن آرشیدا در علاقه اون به تولید سر و صدا

قربون اون نگاه مهربونت که با زدن هر ضربه نگاه شیطونی هم به من مینداختی و لذت میبردی نفس من

 

 

بازی گرگ خوش جنس و خرگوش کوچولوی بازیگوش در دره گل رز

بابا دیشب با آرشیدا یه عالمه بازی کرد

اون برای آرشیدا با پشتی های مبل یه تونل درست کرد و آرشیدا شد خرگوش کوچولو که از دست بابایی فرار میکرد و میرفت توی تونل و مامان هم اونطرف تونل منتظر خرگوش کوچولو بود که بپره بغل مامان

اما خوبیش این بود که هر چی آقا گرگه خوش جنس آرشیدا رو میخورد آرشیدا تموم نمی شد

آرشیدا و بازی

آرشیدا و بازی آرشیدا و بازی

91.6.27

الهی قربونت برم که صدای خندهات همه جا رو پر کرده بود نفس من

 

 

دختر ماکارونی خور من

عاشق ماکارونی شده دیگه یه جورایی از سوپ های بی نمک و آب پز خوش اش نمی آید پس به پیشنهاد باباهی بهش ماکارونی دادیم

این اولین خوراک ماکارونی آرشیداست که خیلی ازش استقبال کرد

این قدر باباهی قربون صدقت رفت و لذت برده بود از این غذا خوردنت

اولین ماکارونی خوردن آرشیدا

91.6.28

 

 

اولین کتاب با داستان کوتاه

مامان کم کم خوندن کتاب هایی با داستان های کوتاه رو شروع کرده تا حالا خیلی کتاب برات خریده اما کتابی که داستان کوتاه داشته باشه نه

اولین کتاب داستان کوتاه آرشیدا جوجه اردک زشت بود

91.6.30

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (62)

nicel
15 شهریور 91 17:02
میدونم پیداش نمیکنم لای اون همه ای میل عزیزممم
nicel
15 شهریور 91 17:02
آره دیدممم اینقدر ماهه که نگوووو
nicel
15 شهریور 91 17:02
عکس جدید بزار از این جیگرتتت
nicel
15 شهریور 91 17:21
مبالکش باشه الهی
مامان ساینا
15 شهریور 91 22:13
الهی خاله به قربونت. چقده حرفهای جدید جدید یاد گرفتی ماشاله.



ممنونم خاله بــــــــــوس
نایسل
16 شهریور 91 0:14
الهی فداش شممم عزیزمممم


خدا نکنه خاله
مامان آویسا
16 شهریور 91 15:51
ای جاااااااااااااااااااااااان ببین چقده چیز بلده و چه کارا کرده جاااااانم
mamane Ali
17 شهریور 91 1:28
عزیزم
الهه مامان روشا جون
17 شهریور 91 1:37
سلام مامانی .ممنون از اینکه بهمون سر زدی.آرشیدا جونو ببوسید
زهره مامان آریان
17 شهریور 91 2:16
وای ازین وابستگی به بچه نگو که حسابی دیوونم کرده.حسود شدم و دلم میخواد فقط برا خودم باشه.البته چون رقیب زیاد دارم .خلاصه کلی دارم اذیت میشم


رقیب ؟؟؟؟؟!!!!!
مامان ساینا
18 شهریور 91 12:52
واقعا که شما نی نی ها لطف خدا هستید. هدیه ای بی نظیر.
راستی مامانی یه سری بیا. پست جدیدم مخصوصه ها


ممنون ممنون ممنون که رمز مطالب قشنگت رو بهم میدی
مامانی روژینا
18 شهریور 91 13:29
سلام ماشالا به این دختر چه نازه من با اجازه لینکتون کردم شما هم اگه دوست داشتین مارولینک کنید مرسی


حتما مهربون
arshin googooli
18 شهریور 91 13:46
salam mamane arshida. avval inke baejaze linket mikonam. va bad inke arshin joonaM TOO MOSABEGHEYE NINIHAYE BAHEJAB SHERKAT KARDE AGE MAYELI BEBIN VA AGE DOOS DASHTI BEHESH RAY BEDE. WWW.KOODAKEMAN91.NINIWEBLOG.COM ARSHIDA JOONO BEBOOS
نایسل
18 شهریور 91 15:13
آخی عزیز دلمممممممممممممم
مامي نسيم( مامان ملودي )
19 شهریور 91 11:56
چقدر پيشرفت هزار ماشا الله ماماني اسفند فراموش نشه
نایسل
19 شهریور 91 14:03
مامان ساینا
19 شهریور 91 17:52
خانومی یه سوال.
شما هر روز با آرشیدا جون یک جور بازی انجام می دید یا بازی های مختلف بسته به میلیش؟
من گاهی مجبور می شم 7-8 مدل بازی رو هر روز باهاش تمرین کنم. خسته می شه زودی از یک بازی می ره سراغ یه چیز دیگه. برای آرشیدا جونی و مامان گلش


عزیزم من هر روز با آرشیدا 4 الی 5 نمونه بازی - موسیقی معمولا یه سی دی از شادترین هاش- تاب بازی - روروئک - ماشین سواری و هر چی که بشه با هم بازی میکنیم اما شب که باباهی میاد بازی ها بیشتر بدو بدویی میشه یا میریم بیرون یه محیطی که شلوغ تره
الهه مامان یسنا
19 شهریور 91 18:15
یسنا با عکس جدید و خبرای جدید به روزه. منتظرتیم
لادن
20 شهریور 91 10:32
سلام مامان آرشیدا جون
نوشته هات خیلی عالیه ، می تونم شما رو لینک کنم ؟


حتما عزیزم خوشحال میشیم
مامان خورشید
20 شهریور 91 11:42
دل منم براتون تنگ شده بود. خوشحالم که دوباره اوضاعم یکم مرتب شد و تونستم رو ماه این عروسک رو ببینم. می بوسمتون
اعظم مامان آوین
20 شهریور 91 12:29
سلام نمیدونم چرا صفحه نظرات پستهای جدید باز نمیشه .مجبورم میکنه توی پستهای قبلی نظر بدم ازآرشیدای باهوش و مامان مهربونش. چه خوشگل بازی میکنی خاله جونم
مامان آمیتیس
20 شهریور 91 14:39
من قبلا یه سری کارتونای قدیمی رو خریدم تا آمیتیس ببینه. (البته بیشتر بخاطر خودم خریدم‏)‏
مامان آمیتیس
20 شهریور 91 14:43
راستی همسر منم خوزستانیه. بندرماهشهر. خوشحالم با شما آشنا شدم
هدی
20 شهریور 91 15:01
سلام خانومی
خوبی؟
ما یه هفته نبودیم
رفتیم سفر....
احتمالا امشب یا فردا شب وبلاگمو اپ کنم.....
ماشالله به این دخمل باهوشت خانومی


ممنونم دلبری بـــــــــوس
مامان آمیتیس
20 شهریور 91 15:36
رمزو خصوصی گذاشتم
مامان آمیتیس
20 شهریور 91 16:50
بوس برای آرشیدا جون
مامي نسيم( مامان ملودي )
21 شهریور 91 7:28
عزيزم مال من مشكل نداره ارسال مطلب يه تلگراف بزن به مديريت ببين اون چي ميگه ؟ بعد همين الان كه اين تيتر و زدي كه نمي تي مطلب جديد بزاري جاي متن داره كه خاليه خب همينه ديگه


دلبری صفحه ای باز نمیشه که مطلب بنویسم گریــــــــــه
عمه ی اریسا کوشمولو
21 شهریور 91 14:44
ماشالله دخمل باهوش ناناز


ممنون عمه مهربون
مریم
21 شهریور 91 16:47
وبلاگ زیبایی دارین که بای قالب اختصاصی از فرزند زیبایتان زیبا تر هم خواهد شد با ما تماس بگیرید Nazishop@yahoo.com
مامان ساینا
21 شهریور 91 16:50
پایش رشد می گه به فکر ماساژ و تقویت ماهیچه های پای کودک باش . او را روی شکم بخوابانید با او کمی حرف بزنید سپس پاهای او را از پشت به حالت قوسی شکل در آورید تا به باسن برسد. ماهیچه های ران، مچ پا کف پا و زانو را ماساژ دهید. به کفش کودک زنگوله ببندید و او را تشویق کنید با کمک شما راه برود. من تشویقش می کنم توپ رو با پاهاش به جلو هل بده. مشاورش می گفت وسیله های بازی کودک رو روی بلندی مثل صندلی یا میز بزارید جاهای مختلف خونه که برای برداشتنشون بایسته امیدوارم مفید باشه. می بوسمتون
مامان ساینا
21 شهریور 91 22:50
خصوصی داری عزیزم
مامان آرمیتا
22 شهریور 91 2:07
سلام ممنون از این که کتابی را که معرفی کردم جز لیست کتابهایتان قرار دادید
اگر ممکنه بیشتر در مورد بازیهایی که با آرشیدا جون انجام میدهید بنویسید تا ما هم یاد بگیریم
بازیهای فکری آرشیدا جون را از کجا تهیه میکنید


حتمااگه بشه عنوان کتاب هاش رو معمولا پایینش مینوسیم
مامی ندا
23 شهریور 91 17:50
ای جونم افرین به این دخمل باهوش
راستی مامانی ارشیدا راه افتاد یا نه؟؟

ببوسششششششش یه عالمه از طرف من دلم خیلی براش تنگیده بود


نه مهربون آرشیدا هنوز راه نمیره پاهاش هنوز جون راه رفتن رو نداره اما دستش رو میگیره اطراف و می ایسته
هدی
24 شهریور 91 15:51
واااااااااااااااای خدای من چه بازی خوبی....
امشب حتمااین بازی رو با طنازم انجام میدم....
خیلی خوب بود
راستی واسه تولدش چه برنامه ای داری؟


واسه تولد ارشیدا لباسش تقریبا تمامه بقیه کارها رو هم دارم انجام میدم قرار بریم اصفهان تولد بگیریم عمه آرشیدا هم ویلا گرفتند شمال دعوتمون کردند
زهره مامان آریان
24 شهریور 91 16:22
قربون اون انگشتای نازت راستی منظورم از رقیب اطرافیانی هستن که دایه مهربان تر از مادرن
مامان خورشید
25 شهریور 91 9:46
شما، مادر و دختر بی نظیرید. حتما در آینده نتیجه این زحمات رو به بهترین شکل خواهید دید و آرشیدا روز به روز بیشتر لذت حضورش رو بهتون می چشونه. نوش جونتون.


ممنون مهربون
یک عاشقانه آرام
25 شهریور 91 11:51
مامان يزدان
25 شهریور 91 12:13
سلام آرشيداجون.
به وبلاگ يزدان هم سر بزن و عكس هاي تولدش رو ببين.


حتما عزیزم
مامان آرال
25 شهریور 91 13:32
سلام عزیزم آرشیدا خیلی نازه هز وقت میام کلی نازش میکنم . تجربه هاتون خبه این بازی با نور خیلی جالبه حتما با آرال این بازی رو انجام میدم ممنونم
مامان ویهان
25 شهریور 91 13:38
هزار ماشالله دخملمون چقدر بزرگ و خانوم شده.خاله قربونش بشه. هزارتا بوس


ممنون خاله نسیم ویهان گل ام رو ببوس
عمه اریسا کوشمولو
25 شهریور 91 14:42
نوش جووووووونت عسیسم
مامان عرفان
26 شهریور 91 3:19
خیلی چیز یاد گرفتم چه خوب که براش وقت میزارید! منم سعی می کنم یاد بگیرم!
یک عاشقانه آرام
26 شهریور 91 9:09
متشکرم
ثمین
26 شهریور 91 13:59
سلام عزیزم کدی رو که خواستین خصوصی فرستادم
هدی خاله
27 شهریور 91 16:34
به بهههههههههههههههههههههههههه چه خانمی ماشالاااااا
اتنا مامان روشا
27 شهریور 91 18:53
مرسی به ما سر زدین. چون آرشیدا چند تا دیگه هم داریم خواستم مجزا بشه برای همین به این اسم سیو کردم.
مامان ساینا
27 شهریور 91 19:36
ای خاله به قربون سر و صدا کردنت بشه. کلی ذوق می کنی عزیزم. می بوسمت خوشگل خانوم
مامان اهورا
30 شهریور 91 0:29
زهره جان ارزو هستم خیلی خوشحال شدم که به ما سر زدیدمیبینی چه حس زیبا و نابیه وقتی تکه ای از وجودت رو میبینی که موجودیت پیدا کرده و داره به تو لبخند میزنه این همه شادی مبارکت باشه عزیزم این خوشکل خانوم هزار ساله بشه زیر سایه پدر ومادر مهربونی مثل شما


ممنونم دوست خوبم *:
مامان اهورا
30 شهریور 91 0:34
این ناز دختر یه دانشمندی میشه ببین کی گفتم
زهره مامان آریان
30 شهریور 91 2:19
چه خرگوش نازی.قربونش برم
مونا مامان امیرسام
31 شهریور 91 2:55
عزززیزم . عکسهاتون خیلی بامزه ان چه شیرین زبون شده دخملی
مامان ساینا
1 مهر 91 15:48
ای جونم. نوش جونت خاله. گوشت بشه بچسبه به تنت. پاییز برای منم همین حس رو داره. می بوسمتون.
مامان تارا و باربد
2 مهر 91 10:43
الهییییییییییی فدای این نازنازی خانم که ماشالا ماه شده از حالا تولدش مبارک امیدوارم همیشه شاد باشین می بوسمش
مامان ترانه
2 مهر 91 21:23
ای جونم ماشالله بزرگتر شده بوس
.نینی گوگولی nazii
2 مهر 91 23:30
ای جااااااااااااااان من عاشق ماکارونبی خوردن نی نی هااااااااااااااام: * الهیییییییییییی خدا نیگه داره واستون من هم آآآآآآآآآآآآآآآآآآآپم
مامان يزدان
3 مهر 91 11:48
منم دقيقا مثل شما.هميشه دلم واسش تنگه.وقتي مي خوابه انقدر فشارش مي دم.شايد آروم بشم. اينم عالميه كه ما مامانا داريم.
moein
3 مهر 91 23:18
دایی فدات بشه یه عروسک خوشکل برات خریدم کادوی تولدت دایی جون



قربونت برم من داداش گلم بــــــــــوس
mamane arshin
5 مهر 91 15:13
salam alie ke inghadr vaght baraye arshida koochooloo mizari va bazihaye kheyli khoobi ham anjam midi movafagh bashi hamrah ba nini
ستاره آسمونی
12 مهر 91 13:37
عزیزم خیلی کارهای جالبی انجام دادی. خیلی خوب و جذاب. من بعضی هاشون رو امتحان کردم. خیلی خوب بود. دلم میخواد این کتابهایی که گفتی رو بخرم اما کو وقــــــــــــــــــــت؟ بازم از کارها و ایده هات بنویس. منتظر عکسهای تولدم هستیـــــــــــــم
گلی نادر سارینا
13 مهر 91 19:16
آرشیدا جونم تولدت مبارک


ممنون عموی مهربون
مامی یلدا
21 آبان 91 14:17
با اجازه دوتا از عکس های دخترتون رو کپی کردم بزارم تو وبم.
نیلوفر
12 اسفند 91 12:45
خدا این دختر خوشکلو برات نگه داره